LiveZilla Live Help
طراحی وب سایت با asp یا php

 

احتمالا در گوشه های مختلف وب و از منابع  متعدد تعاریف زیادی را در رابطه با مزایا و معایب این دو زبان شنیده اید ولی آیا این تعاریف درست بوده اند؟ برای اینکه بدانید که با چه زبانی وب سایتتان را طراحی نمایید و با این دو زبان آشنایی بیشتری پیدا کنید می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

تعریف زبان asp؟

صفحه‌های سرور فعال (به انگلیسی: Active Server Pages یا به صورت مخفف ASP) اولین موتور اسکریپت مایکروسافت برای تولید دینامیک صفحات در سمت سرور است. ASP بر این اساس بنا شده است که به همراه HTML برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده شود. در حقیقت ASP کدهای HTML را اینجاد می کند.

تعریف زبان php

پی‌اچ‌پی (PHP) یکی از پر طرفدارترین زبان‌های پردازه‌نویسی (اسکریپتینگ) متن باز (Open Source) است که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌گاه‌های پویا (Dynamic) مورد استفاده قرار می‌گیرد. PHP مخفف PHP: Hypertext Preprocessor (پیش‌پردازنده فرامتن) می‌باشد.

کدامیک سریعتر است؟ asp یا php؟

نسبتا زبان PHP سریعتر از زبان ASP می باشد دلیل آن هم استفاده زبان ASP از ساختار کام (COM-based architecture) می باشد که در نتیجه برنامه برای وصل شدن به بانک اطلاعاتی یک شیئ کام را صدا میزند و این روی سرور سرریز تولید می کند و باعث پایین آمدن سرعت سرور می شود.

در حالی که در پی اچ پی همه چیز روی حافظه موقت (RAM) اجرا می شود و دیگر خبری از اشیا COM نمی باشد در نتیجه حافظه موقت سرور با بالاترین سرعت ممکن کدهای برنامه را اجرا میکند.

php در مقابل asp

در طراحی وب سایت کدامیک بیشتر استفاده می شوند؟

درصد استفاده php در مقابل asp

کدامیک در بهینه سازی وب سایت  یا سئو مناسب تر است؟

زبان asp و php هر دو زبانهای سمت سرور می باشند و مناسب بودن آنها برای رنکینگ و جایگاه مناسب در گوگل بسته به پیاده سازی شان می باشد. برای مثال ممکن است شرکتی سایت شما را با asp طراحی نماید و سایت شما رنکینگ خوبی نداشته باشد و یا شرکتی سایت شما را با php طراحی نماید و سایت شما رنکینگ خوبی نداشته باشد ولی این دلیل بر مناسب نبودن این دو زبان برای موتور های جستجو نمی باشد. بلکه در صورتی که وب سایت شما به درستی پیاده سازی شود در گوگل رنکینگ خوبی خواهید داشت ( خواه با php یا خواه با asp )

 



آیا این پاسخ به شما کمک کرد?

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آذین وب دیزاین می باشد.