LiveZilla Live Help
ساخت يك سايت با استفاده از Google Sites ( مقاله جامع و کامل )

خدمات Google  Sites یکی از خدمات ارزنده گوگل است که افراد زيادي از وجود آن مطلع نيستند. سرویس Google  Sites، خدمات ميزباني رایگان سایت گوگل برای کاربران است که در گام نخست، خدمات Yahoo Geocities را که شش سال پیش توسط ياهو عرضه شد، به یاد مي‌آورد. البته این خدمات با Geocities تفاوت‌های آشکاری دارد که در اصل نقطه قوت آن محسوب‌شده و بسیار سودمند هستند. گوگل در این خدمات امکان تولید یک سایت متوسط با امکاناتی مانند ویرایش آنلاین محتوای سایت در نهایت قدرت و سادگی، امکان جای‌گذاری انواع آیتم‌ها بر‌اساس خدمات گوگل مانند Google Maps و Google Docs، مدیریت کاربران و حساب‌های کاربری و همچنین همکاری‌های گروهي را برای توسعه فراهم آورده است. قابلیت مهم‌تری که از طریق خدمات سایت‌های گوگل برای کاربر فراهم است، امكان ايجاد محتواي وبي بدون نياز به دانش برنامه‌نویسی و نگرانی درباره سرور و تنظیم و نگه‌داری آن است. گوگل به سادگی هرچه تمام‌تر، یک فضای سيصد مگابایتی به همراه پهنای باند نامحدود را در اختیار شما گذاشته، امکان جست‌وجو در محتوای آن را ایجاد کرده و در نهایت، امکان کسب درآمد از آن را با استفاده از خدمات AdSense فراهم كرده است. ایجاد یک سایت، هیچ گاه به این سادگی نبوده است.

 

اگر نیاز به وبسایت  حرفه ای و اختصاصی دارید. میتوانید فرم رایگان زیر را پر نمایید و از خدمات آذین وب دیزاین استفاده نمایید :

http://portal.azinwebdesign.com/estimate.php




 

1- برای ایجاد یک سایت در خدمات سایت‌های گوگل، مي‌توانید به آدرس sites.google.com مراجعه كنيد. در‌صورتی که یک اکانت معتبر گوگل داشته باشید، مي‌توانید به سیستم وارد شده و سپس سایت‌های ایجاد شده توسط حساب کاربری کاربر فهرست ‌شويد. در این فهرست مي‌توانيد سایت مورد نظر را برای ورود انتخاب کرده یا آن را از سرور‌های گوگل حذف كنيد. در این قسمت با کلیک روی دکمه Create New Site مي‌توانید یک سایت جدید ایجاد كنيد.


2-  پس از انتخاب گزینه ایجاد سایت جدید، به صفحه‌ای هدایت مي‌شوید که در آن مي‌توانيد از قالب‌های از پیش تعیین شده برای سایت استفاده كنيد. همچنین، نام سایت (که باید یک نام منحصر به فرد باشد) و تنظیمات مربوط به نحوه دسترسی بازدیدکنندگان به آن نیز در این قسمت تنظیم مي‌شود. همچنين مي‌توانيد از تم‌های از پیش تعیین شده برای رنگ‌بندی سایت نیز استفاده كنيد.


3- در صورت انتخاب قالب خالی و تم ساده برای سایت جدید، گوگل یک سایت با یک صفحه و با ظاهری مشابه آنچه در تصویر مي‌بینید، ایجاد مي‌كند. به صورت پیش فرض این صفحه در حالت پیش نمایش قرار دارد. یک ستون در سمت چپ صفحه با المان‌های قابل سفارشی سازی وجود دارد که برای ویرایش آن مي‌توانيد از لینک Edit  Sidebar استفاده كنيد.


4- با کلیک گزينه Edit Sidebar در ستون سمت چپ صفحه اصلی، به صفحه مدیریت سایت، مطابق این تصویر هدایت خواهید شد. با کلیک عبارت Add A Sidebar Item مي‌توانید عناصر مختلف و سودمندی به این ستون اضافه كنيد.  به عنوان نمونه، یکی از این عناصر شمارنده خودکار است که در آن کاربر مي‌تواند تاریخی را تعیین کرده و این المان، به صورت خودکار و بر‌اساس تاریخ حاضر سیستم، روزهای باقی مانده تا آن را نشان مي‌دهد.


5- در صفحه مدیریت سایت مي‌توانيد تنظیمات مختلفی را سفارشی كنيد. یکی از موارد قابل تنظیم، امکان استفاده از خدمات AdSense گوگل در سایت و کسب درآمد از آن است. تبلیغات گوگل مي‌توانند در ستون سمت چپ صفحات و همچنین صفحات سایت استفاده شوند. برای استفاده از این قابليت باید با استفاده از اکانت خود در خدمات AdSense تنظیمات درست را وارد كنيد. همچنین، در صورتی که دسترسی به سایت را برای عموم محدود کرده باشید، امکان استفاده از AdSense وجود نخواهد داشت.

 


6- در قسمت Sharing در صفحه مدیریت، مي‌توانید سطح دسترسی به سایت را تنظیم كنيد. سایت‌ها مي‌توانند به صورت عمومی (برای تمام بازدیدکنندگان) و اختصاصی (برای افرادی خاص) مورد استفاده قرار گیرند. همچنین مي‌توانید افرادی را به سایت خود به عنوان مالک، همکار یا بازدید کننده دعوت كنيد. برای دعوت افراد از هر آدرس ايميلي مي‌توانيد استفاده كنيد. مالکان و همکاران مي‌توانند در امر توسعه و تغییر محتوای سایت همکاری داشته باشند.


7- برای ویرایش محتوای صفحات باید دکمه Edit This Page را در بالای صفحات شرد. در این حالت، امکان ویرایش متن‌های موجود در صفحات فراهم خواهد شد. برای متن‌های مذکور مي‌توانيد از خدمات قالب‌بندی پیشرفته استفاده كرده و در صورت نیاز به محتوای HTML صفحه دسترسی پیدا كنيد. با کلیک روی منوی Table و گزینهInsert Table مي‌توانيد جدول‌هاي دلخواهی به صفحه اضافه كنيد.

 

 

اگر نیاز به وبسایت اختصاصی دارید. میتوانید فرم رایگان زیر را پر نمایید و از خدمات آذین وب دیزاین استفاده نمایید :

http://portal.azinwebdesign.com/estimate.php

 

8- پس از اضافه كردن یک جدول، مي‌توانيد از طریق منوی Insert، اِلِمان‌های پیشرفته‌ای به صفحه اضافه كنيد. این المان‌ها شامل مواردی از تگ‌های استاندارد HTML، عناصر استاندارد خدمات گوگل مانند اسناد Spreadsheet  از خدمات Google Docs  و همچنین گجت‌های سودمندی که به نوعی با محتوای سایت درارتباط هستند، مي‌باشد. پس از انتخاب هر عنصر، یک پنجره برای انتخاب داده‌های مربوط نمایش داده خواهد شد.


9- در صورتی که از منوی Insert عنصر Google Maps را انتخاب كنيم، پنجره‌ای مطابق این تصویر به نمایش در‌مي‌آید که در آن مي‌توانيد به‌سرعت در نقشه جست‌و‌جو کرده و محل خاصي را برای نمایش پیش فرض در سایت انتخاب كنيد. همچنین، کاربر در صورت تمایل مي‌تواند از داده‌های My Maps که قبلاً در سرویس نقشه‌های گوگل ذخیره کرده است، برای نمایش در وب استفاده كند.


10- در ادامه چند المان مختلف به صفحه اصلی سایت اضافه‌مي‌كنيم. یکی از این عناصر یک فایل Spreadsheet است که قبلاً در خدمات اسناد گوگل ایجاد شده و دیگری، یک آیتم تقویم از خدمات Google Calendar است. تصویر روبه‌رو تنظیمات مربوط به آیتم تقویم گوگل را قبل از اضافه‌شدن به صفحه اصلی نشان مي‌دهد. علاوه‌بر طول و عرض این آیتم، نوع تعامل آن و عنوان سفارشی آن نیز قابل تنظیم است.


11 - در قسمت بالای صفحه نمایش داده‌شده در سایت تحت گوگل در حالت توسعه، یک دکمه برای انجام وظایف مختلف تعبیه شده است. با کلیك این دکمه، مي‌توانيد به گزینه‌های چاپ، حذف و مدیریت صفحه حاضر دسترسی پیدا كنيد. همچنين، با انتخاب یک گزینه از روند اعمال تغییرات روی یک صفحه توسط دیگر همکاران سایت مطلع شد. برای مدیریت سایت یا مدیریت اشتراکات آن نیز مي‌توانيد از گزینه‌های Manage Site و Share This Site استفاده كنيد.


 

12-  با کلیک روی دکمه Create Page که در قسمت بالای سایت تعبیه شده است، مي‌توانيد صفحات جدیدی ایجاد كنيد. پس از کلیک این دکمه به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که مطابق تصویر روبه‌رو است.

در این صفحه، نوع صفحه‌ای که باید ایجاد شود و همچنین نام آن تعیین مي‌شود. همچنين مي‌توانيد تعیین كنيد که صفحه جدید زیر مجموعه کدام‌ یک از صفحات حاضر سایت است.

 

 


13- درادامه یک صفحه از نوع File Cabinet بانام Downloads و زیر مجموعه صفحه اصلی ایجاد كرده‌ایم. در این صفحه مي‌توانيد با استفاده از دکمه‌های اختصاصی که در آن تعبیه شده به آپلود فایل، ایجاد پوشه، سازماندهی و همچنین حذف آن‌ها پرداخت. همچنين، دکمه‌ای در این قسمت تعبیه شده که مي‌توانيد با کلیک کردن آن، از تغییرات روی داده در این قسمت توسط کاربران دیگر مطلع شويد. حجم ذخیره‌سازی در هر سایت گوگل، حدود سيصد مگابایت است.


14- در صورتی که تنظیمات دسترسی به سایت را روی اختصاصی تنظیم كنيد، تنها حساب‌های کاربری مالک سایت، همکار و بازدید کننده که در قسمت مدیریت اشتراک وارد شده‌اند، امکان دسترسی به سایت را خواهند داشت. مالکان و همکاران مي‌توانند به ویرایش صفحات پرداخته و بازدیدکنندگان ساده تنها مي‌توانند به مرور سایت بپردازند. در این حالت، در صورتی که URL سایت در یک مرورگر وارد شود، کاربر با صفحه لاگین مطابق تصویر فوق مواجه مي‌شود.


15- با تعیین چند گزینه ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک سایت با استفاده از ابزارهای سودمند و هوشمند و بر‌اساس حساب‌های کاربری برای همکاری بیشتر روی داده‌ها اشتراکی ساختید که به راحتی در کل اینترنت قابل دسترسی است. همچنین، اطلاعات مختلف و یادداشت‌های کاربران و بازدیدکنندگان سایت و تغییرات اعمال شده توسط گروه همکاری برای مدیریت قابل مشاهده و بررسی خواهد بود. این سایت که در کمتر از نیم ساعت ساخته شد، برای یک بازدید کننده عادی مشابه تصویر فوق خواهد بود.

 

اگر نیاز به وبسایت حرفه ای و اختصاصی دارید. میتوانید فرم رایگان زیر را پر نمایید و از خدمات آذین وب دیزاین استفاده نمایید :

http://portal.azinwebdesign.com/estimate.php

 

 



آیا این پاسخ به شما کمک کرد?

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آذین وب دیزاین می باشد.